S.C. JORA SERVICE S.R.L.
DELICIA – COFETĂRIE PATISERIE
Prezentarea generala a organizatiei
– denumire: SC JORA SERVICE SRL
– sediul social: loc. Roman, str. M. Eminescu, nr. 5-7, jud. Neamt
– nr. de ordine in Registrul Comertului: J27/95/1993
– Codul de Inregistrare Fiscala: RO 2860974
Din anul 1993 societatea a realizat venituri din vanzarea cu amanuntul de marfuri alimentare prin magazinul propriu de desfacere;
- productie de patiserie-cofetarie realizate in laboratorul propriu;
- comercializarea cu amanuntul a produselor proprii de patiserie-cofetarie si a marfurilor alimentare destinate principalilor sai clienti, elevii Colegiului Tehnic Miron Costin Roman
- comercializarea in regim de livrari intracomunitare de marfuri alimentare, produse de patiserie si cofetarie in Marea Britanie si Italia
Din 01.01.2007 societatea a dobandit de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala CERTIFICATUL DE INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA cei permite sa desfasoare fara impedimente comert intracomunitar.
Din 26.07.2010 societatea detine Decizia privind inregistrarea in Registrul Operatorilor Intracomunitari eliberata de ANAF , decizie ce-i permite in continuare sa efectueze comert intracomunitar.
Managementul firmei este asigurat pentru toate compartimentele de lucru ( aprovizionare, productie, desfacere, transport, resurse umane, financiar contabil) de catre administratorul firmei.
Datorita faptului ca 80% din cifra de afaceri a societatii este asigurata de comertul intracomunitar putem aprecia ca , la momentul actual societatea pe plan local si zonal nu se afla in competitie directa cu alte societati de acelasi profil.
Competitia cade mai mult in sarcina clientilor din Italia si Marea Britanie care au dovedit ca au un real succes pe piata in fata competitorilor straini cu marfurile noastre romanesti.
Nu putem spune ca criza mondiala a afectat activitatea societatii SC JORA SERVICE SRL deoarece se remarca de la an la an cresterea volumului vanzarilor atat din punct de vedere cantitativ cat si valoric, drept pentru care in anul 2011 a primit din partea Camerei de Comert si Industrie a Romaniei premiul I la categoria contribuabili mijlocii pe zona Moldovei.
Politica de produs , care este principala componenta a mix-ului de marketing a facut ca produsele romanesti intracomunitar sa castige foarte rapid gusturile si fidelitatea clientilor din cele 2 tari. SC JORA SERVICE SRL nu trebuie sa faca eforturi deosebite pentru castigarea de noi clienti pentru ca in cele 2 state locuiesc foarte multi ramani si simpla specificare pe etichete a cuvintelor „ Fabricat in Romania” este suficienta pentru castigarea unui nou segment de consumatori din partea celor 2 clienti ai SC JORA SERVICE SRL.In politica sa de produs societatea noastra pune accent pe diversificarea sortimentala laterala care constituie o dezvoltare a gamei de produse in directiile conexe structurii de baza.
Politica de promovare a produselor nu presupune eforturi deosebite din partea SC JORA SERVICE SRL deoarece aceasta este realizata in cele 2 state alte clientilor sai intracomunitari potrivit unor mijloace specifice celor 2 tari.
Comunicarea in marketing este realizata de clientii celor 2 state utilizand elementele procesului de comunicare : emitatorul si receptorul( destinatarul), mesajul, canalul de transmisie, codificarea si decodificarea mesajului, transmiterea si receptionarea mesajelor.
Perspectivele dezvoltarii internationale
Planul de marketing pentru urmatorii 3 ani vizeaza diversificarea gamei de marfuri livrata intracomunitar, de comun acord cu partenerii de afaceri, tinand cont de evolutia pietei externe in functie de : gradul de ocupare a fortei de munca, rata somajului, rata inflatiei, raportul de schimb al monedei nationale si de nivelul salariului real.Societatea va practica o strategie activa ce va consta in cunoasterea permanenta a modificarilor care apar in mediul sau extern, precum si in sesizarea oportunitatilor si amenintarilor.
Concluzii
Pentru fundamentarea unei strategii viabile in urmatorii 3 ani SC JORA SERVICE SRL va tine cont de analiza SWOT efectuata deja in luna ianuarie 2013 dupa cum urmeaza:
Puncte tari
- livrarea de marfuri competitive pe piata intr-o gama sortimentala cat mai variata
- resurse proprii de autofinantare
- mentinerea unei cote de adaos comercial mica pentru a face preturile acceptabile pentru clientii sai
- un management riguros
- respectarea termenilor contractuali
Puncte slabe
- slaba putere de convingere a partenerilor straini in ceea ce priveste achizitionarea si de marfuri nealimentare traditionale romanesti( de ex. marfurile din ceramica)
Oportunitati
- rata de crestere economica destul de ridicata in Marea Britanie
- politici guvernamentale favorabile in ceea ce priveste incurajarea comertului intracomunitar
Amenintari
- posibilitatea aparitiei unor noi concurenti
- rata de scadere economica in Italia
- cresterea lenta a pietei
- recesiunea economica
- schimbari in nevoile si gusturile consumatorilor
- instabilitatea cursului de schimb a monedei nationale.
Pentru clienții locali, S.C. JORA SERVICE S.R.L. pune la dispoziție o gamă variată de produse de patiserie-cofetărie,torturi și prăjituri pentru diferite ocazii precum si produse specifice sărbătorilor de iarnă si cele Pascale de o calitate deosebită realizate dupa retete traditionale din ingrediente naturale.
CONTACT:
Tel. 0755.093131
E-mail: jora.service@yahoo.com