










Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a publicat pe site-ul propriu „Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții Autostrada Bacău – Pașcani“ (77 km). Astfel, al patrulea tronson din A7 va fi tot mai aproape de lansare la licitație, după ce indicatorii vor fi aprobați în Guvern, potrivit economica.net.
Sectorul Bacău – Pașcani din Autostrada A7 Moldova are o lungime de 77,394 km și se împarte în 3 tronsoane / loturi distincte, respectiv:
– Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300), între UAT Săucești [BC] și Trifești [NT], cu lungimea de 30,300 km.
– Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299), între Trifești [NT] și Gherăești [NT], cu lungimea de 18,999 km.
– Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.7) , între Mircești [IS] și Pașcani [IS], cu lungimea de 28.095 km.
Traseul autostrăzii este amplasat pe raza județelor Bacău, Neamț și Iași. Unitățile Administrativ Teritoriale traversate sunt: Săucești [BC]; Itești [BC]; Berești-Bistrița [BC]; Filipești [BC]; Moldoveni [NT]; Secuieni [NT]; Horia [NT]; Trifești [NT]; Dulcești [NT]; Cordun [NT]; Săbăoani[NT]; Gherăești [NT]; Mircești [IS]; Hălăucești [IS]; Mogoșești – Siret [IS]; Stolniceni – Prăjescu [IS]; Pașcani [IS].
Traseul autostrăzii Bacău – Pașcani este prevăzut cu gard din plasă, pentru a preveni pătrunderea animalelor pe carosabil, acestea reducând riscul coliziunii animalelor cu autovehiculele.
Consiliul Interministerial a avizat la finele lunii aprilie indicatorii tehnico – economici pentru Autostrada Bacău – Pașcani (77 km).
„După ce indicatorii vor fi aprobați, prin Hotărâre de Guvern, se va putea intra în faza de avizare a Proiectului Tehnic”, a explicat atunci șeful Transporturilor Sorin Grindeanu.
Autostrada Bacău – Pașcani va avea un cost total estimat de 7,4 miliarde lei și o durată de execuție de doi ani și jumătate, potrivit indicatorilor tehnico-economici pe care i-a publicat vineri Ministerul Transporturilor. Va fi a treia secțiune a proiectului A7 Ploiești – Pașcani în licitație pentru execuție, posibil chiar luna viitoare, înaintea secțiunii Focșani – Bacău, unde sunt întârzieri în etapa de avize.
Secțiunea IV Bacău – Pașcani cu o lungime de 77,3 kilometri va cuprinde trei tronsoane, iar pe traseu vor fi construite 9 noduri rutiere și peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate.

Lotul 1: (km 0+000 – km 30+300), între Săucești și Trifești – lungime 30,300 km
Punctul de început (km 0+000) al autostrăzii Bacău-Pașcani își are originea în Nodul Rutier „C” (km 19+000) al Variantei de Ocolire Bacău, respectiv Nodul Bacău al Autostrăzii. Autostrada are o dezvoltare pe partea dreaptă a DN2, paralel cu acesta de la km 3+000 până la km 10+000, urmând ca la km 11+000 să traverseze DN2 respectiv la km 11+350 traversează Magistrala de Cale Ferată dublă CF500 continuând să aibă o dezvoltare pe partea stânga a DN2. La km 14+000 intersectează DC7, la km 15+000 DC8 iar la km 17+000 traversează DJ 159, la km 26+750 este intersectat DJ 158, iar la km 27+900 traversează DC90. Lotul 1 se finalizează la aproximativ 1 km Sud-Est de localitatea Trifești și aproximativ 2.5 km Sud-Vest de localitatea Horia.
Din punct de vedere geometric în plan, autostrada pe Lotul 1 este caracterizată de racordări cu raze de cerc ce se încadrează între 1700 m – 5500 m.
Lotul 2: (km 30+300 – km 49+299), între Trifești și Gherăești – lungime de 18,999 km
Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 35+800 intersectează DN 15D, urmând ca pe sectorul cuprins între km 36+900 – 37+900 să aibă o dezvoltare paralelă cu DN 15D. Între km 39+200 și km 40+000 traseul traversează aria protejată Natură 2000, inclusiv răul Moldova. La km 41+960 intersectează DC52 între localitățile Gherăiești și Săbăoani, la 44+355 drumul local ce conectează Săbăoani de Pildești, la 46+265 DC52, la 47+540 intersectează DN2 (E85), iar la 47+800 intersectează DJ208 după care ocolește localitatea Iugani pe la Est.
Din punct de vedere geometric în plan, autostrada pe Lotul 2 este caracterizată de racordări cu raze de cerc ce se înscriu în valori de 1500 m – 4500 m.
Lotul 3: (km 49+299 – km 77+393.7), între Mircești și Pașcani – lungime 28,095 km
Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ208. Pe sectorul cuprins între km 54+000 – km 57+000 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se încadreze pe un coridor între construcții (case) și pădure.
Până la km 65+000 traseul se dezvoltă paralel cu magistrala de cale ferată CF500, la Vest de Localitatea Cozmești. În zona km 68+700 se încadrează pe coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 traseul ocolește localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300-71+400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași). La km 72+900 intersectează DC111 (Strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (Strada Moldovei).
Din punct de vedere al geometriei în plan, autostrada pe Lotul 3 este caracterizată de raze de cerc ce se înscriu în valori cuprinse între 1100 m – 4500 m.
Viteza de proiectare este de 140 km/h iar nodurile rutiere tip B sunt proiectate la viteză de 60 km/h iar cele tip A sunt proiectate la viteză de 80 km/h, precizează economedia.ro