










Conform datelor prelucrate din răspunsurile primite în cadrul cercetării sociologice efectuate în etapa de Culegere a Datelor, pentru Planul de Dezvoltare Urbană a Municipiului Roman, 32% dintre respondenţi declară că utilizează ca principal mijloc de transport autoturismul personal, 7% dintre respondenţi folosesc autoturismul de serviciu sau autoturismul utilizat la comun și 4% folsesc taxiul ca mijloc principal de deplasare.
Municipiul Roman s-a dezvoltat pe axa principală de circulaţie reprezentată de traseul drumului naţional DN2/E85 (Bulevardul Roman Mușat Bulevardul Republicii – str. Ștefan cel Mare) și pe axa DN 15D (str. Bogdan Dragoș).
Reţeaua principală de străzi este de tip radial și este constituită din:
• Str. Ștefan cel Mare;
• Bd. Republicii;
• Bd. Roman Mușat;
• Str. Bogdan Dragoș;
• Str. Cuza Vodă;
• Str. Sucedava;
• Str. Oituz;
• Artera Roman Vest (Șos. De Centură);
• Bd. Nicolae Bălcescu;
• Bd. Republicii;
• Str. Mihai Eminescu;
• Str. Islazului;
• Str. Cucutei;
• Artera ocolitoare Est;
• Str. Primăverii;
• Str. Mihai Viteazu;
• Str. Prof. Dumitru Mărtinaș.
Municipiul Roman dispune de o reţea de străzi în lungime totală de 95,66 km, din care 85,36 km modernizate. În ciuda investiţiilor realizate, în execuţie sau planificate, există străzi și artere care prezintă stare rea, pavate cu piatră cubică sau cu acoperământ asfaltic degradat. Punctual, pe străzile Cucutei și Islazului sunt raportate gropi și denivelări la nivelul învelișului asfaltic din cauza prezenţei traficului greu de tonaj.
Conform informaţiilor primite de la primăria mun. Roman, 97% din suprafaţa totală a îmbrăcăminţii stradale este reprezentată de asfalt și 3% de balast.
Cu toate că învelișul asfaltic este considerat o îmbrăcăminte de calitate, 34% din respondenţii chestionarului realizat se declară nemulţumiţi de calitatea acestuia.
În ceea privește opinia locuitorilor municipiului, majoritatea cosideră că principala problemă cu privire la reţeaua stradală este reprezentată de stăzile înguste (37%). Acest procent poate fi justificat de faptul că majoritatea străzilor din zonele cu locuinţe colective au o bandă blocată cu mașini parcate. Următoarele probleme sunt reprezentate de străzile degradate (34%) și trecerile de pietoni dese/nesemnalizate corespunzător(13%).
Lipsa unor modalităţi alternative și eficiente de transport (facilităţi pietonale, piste pentru bicicliști, transport public eficient) a determinat creșterea gradului de deţinere în proprietate a unui autoturism. Astfel că, majoritatea deplasărilor efectuate la nivelul municipiului Roman, se realizează cu autoturismele personale.
Extras din Planul de Dezvoltare Urbană a Municipiului Roman – Proiect supus dezbaterii