










Din Sinteza activităţilor desfăşurate pe linie de Ordine şi Siguranţă Publică, de efectivele Poliției Locale Roman, în perioada 25.03.2022 – 31.03.2022, rezultă:
Persoane legitimate = 50.
• Conducători auto ce au circulat pe sectoare de drumuri publice la începutul cărora sunt instalate indicatoare ce interzic accesul = 2: amenzi aplicate cf. H.G. 1391/2006 = 2 în valoare de 580 lei.
• Conducători auto care au oprit/staţionat voluntar sub incidenţa indicatorului „Oprirea Interzisă” sau în orice situaţie în care este interzisă oprirea/staţionarea voluntară = 11:
a) amenzi aplicate cf. H.G. 1391/2006 = 6 în valoare de 2030 lei,
b) avertismente aplicate cf. H.G. 1391/2006 = 5.
• Conducători auto care au oprit voluntar la mai puţin de 25 m de treceri de pietoni = 7:
a) amenzi aplicate cf. H.G. 1391/2006 = 3 în valoare de 870 lei,
b) avertismente aplicate cf. H.G. 1391/2006 = 4.
• Conducători auto care au staţionat/parcat în parcare cu plată fără a achita taxa de parcare = 6: amenzi aplicate cf. H.C.L. 220/2018 = 6 în valoare de 1200 lei.
• Conducători auto care au oprit voluntar la mai puţin de 25 m faţă de staţiile pentru mijloace de transport public de persoane = 4:
a) amendă aplicată cf. H.G. 1391/2006 = 1 în valoare de 290 lei,
b) avertismente aplicate cf. H.G. 1391/2006 = 3.
• Conducători auto care au oprit voluntar pe trotuar, fără a exista spaţiu special amenajat = 3:
a) amenzi aplicate cf. H.G. 1391/2006 = 2 în valoare de 580 lei,
b) avertisment aplicat cf. H.G. 1391/2006 = 1.
• Conducător al unui vehicul echipat „TAXI” care nu a prezentat la control documentele prevăzute de lege (atestat profesional) = 1: amendă aplicată cf. Legii nr. 38/2003 = 1 în valoare de 1000 lei.
• Conducători auto care au parcat pe locuri special amenajat pentru persoanele cu dizabilităţi = 2: amenzi aplicate cf. Legii 448/2006 = 2 în valoare de 4000 lei.
• Conducători auto ce au parcat vehiculele pe spaţiile verzi = 2: amenzi aplicate cf. H.C.L. 72/2019 = 2 în valoare de 200 lei.
• Persoane ce au aruncat pe jos coji de seminţe = 2: amenzi aplicate cf. H.C.L. 72/2019 = 2 în valoare de 750 lei.
• Persoane care au adresat injurii, ameninţări, în public = 2: amenzi aplicate cf. Legii nr. 61/1991 R = 2 în valoare de 1000 lei.
• Persoană care a solicitat intervenţia forţelor de ordine publică, fără motiv întemeiat = 1: amendă aplicată cf. Legii nr. 61/1991 R = 1 în valoare de 300 lei.
• Persoane majore ce au apelat la mila publică = 6: amenzi aplicate cf. Legii nr. 61/1991 R = 6 în valoare de 1200 lei.
Activităţi zilnice:
• monitorizarea zonelor: Pietonal, str. A. Arbore, str. Sucedava, str. Vlad Ţepeş, str. I.I.de la Brad, str. Miron Costin, Piaţa Centrală, bd. Roman Muşat, str. Cuza Vodă, str. C.D. Gherea, str. Libertăţii, str. Oituz, str. Unirii, str. W. Mărăcineanu, str. V. Micle, str. Tineretului, str. Smirodava, str. Ecaterina Teodoroiu, str. Bogdan Dragoş, bd. Republicii, str. şi aleea T. Vladimirescu, str. Mihai Eminescu, str. Ion Creangă, str. Gloriei, str. C.A. Rosetti, str. D. Roşie, str. Mihai Viteazu, ale. Revoluţiei, str. Martir Cloşca, str. Siretului, str. Cezar Petrescu, str. Anton Pann, str. Rîndunelelor, traseu Danubiana-Gară, Parcul Municipal – măsuri de prevenire a faptelor antisociale;
• măsuri de ordine şi linişte publică – Casa Speranţei, organizare eveniment “Ora Pământului”, meci handball Sala Polivalentă;
• monitorizarea părculeţelor de joacă;
• asigurarea ordinii şi siguranţei elevilor şi a cetăţenilor în imediata vecinătate a următoarelor unităţi şcolare:
– Colegiul Tehnic „Vasile Sav”,
– Colegiul Tehnic „Danubiana”,
– Şcoala Gimnazială Carol I;
• fluidizare trafic str. Tineretului;
• verificarea zonelor: str. Islazului, str. Primăverii, str. Banatului, str. Toma Stelian, str. Maramureş, str. Spiru Haret, str. Păcii, str. Eremia Grigorescu, str. Martir Cloşca, str. Siretului, str. Roman Vodă, str. Dr. Koch, str. Aviatorilor, str. Cucutei, str. Cărămidăriei, str. Lupeni, str. Zimbrului, str. Prundului, str. Sărata, str. Tinosului pentru prevenirea depozitării deşeurilor de orice natură;
• notificarea a 20 persoane fizice şi juridice în vederea încheierii contractelor de salubritate cu operatorul de specialitate;
• 24 sesizări şi plângeri ale cetăţenilor înregistrate.
În cursul perioadei analizate, s-a acţionat cu următoarele efective:
– 44 echipaje (patrule) auto,
– 39 echipaje (patrule) pedestre.