












Camera de Conturi Neamț a prezentat „Sinteza rezultatelor acțiunii de control desfășurată la COMPANIA JUDEȚEANĂ APA SERV S.A.”, în perioada 13.06. – 31.07.2019 privind „Controlul situației evoluției și modului de administrare a patrimoniului public și privat al unităților administrativ teritoriale”.
Calitatea gestiunii economico-financiare
– Gradul scăzut de realizare a obiectivelor activității controlate – 604.000 lei
– Nerespectarea prevederilor legale privind inventarierea anuală a patrimoniului
– Nerespectarea prevederilor legale privind inventarierea anuală a patrimoniului
– Nerecuperarea unor prejudicii aduse societății – 868.000 lei
– Nu au fost luate in termen toate masurile legale in vederea recuperării creanțelor societății – clienți, cu o vechime mai mare de 3 ani – abatere – 2.676.000 lei
– Nu au fost luate in termen toate masurile legale in vederea recuperării creanțelor societății – clienți, cu o vechime mai mare de 3 ani – prejudiciu – 1.238.000 lei
– Cheltuieli supraevaluate sau majorate nejustificat pentru obiectivul de investiție ”Reabilitare rețele distribuție apă, str. Adâncata, str. Titu Maiorescu și deviere rețele distribuție apă CT –uri dezafectate, CT 27, CT 28, și CT 33- str Dărmănești” – 7.000 lei
– Respectarea de către entitatea auditată a principiilor economicității, eficienței și eficacității în utilizarea fondurilor publice cu privire la cheltuielile de personal – 12.000 lei
– Respectarea de către entitatea auditată a principiilor economicității, eficienței și eficacității în utilizarea fondurilor publice cu privire la cheltuielile de personal – 210.000 lei
– Respectarea de către entitatea auditată a principiilor economicității, eficienței și eficacității în utilizarea fondurilor publice cu privire la acordarea de premii comisiei de negociere pe unitate – 43.000 lei
– Respectarea de către entitatea auditată a principiilor economicității, eficienței și eficacității în utilizarea fondurilor publice cu privire la cheltuielile de executare silită a drepturilor salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătorești – 614.000 lei
Concluzia controlului
În concluzie, având în vedere datele prezentate și constatările mai sus, rezultă că modul de administrare a patrimoniului public și privat al statului, precum și execuția bugetelor de venituri și cheltuieli nu sunt în concordanță, sub toate aspectele semnificative, cu scopul, obiectivele și atribuțiile prevăzute în actele normative prin care a fost înființată entitatea și nu se respectă sub toate aspectele semnificative, principiile legalității, regularității, economicității, eficienței și eficacității.
Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi Neamț
Dispunerea de măsuri pentru:
– înlăturarea abaterilor constatate, referitoare la aplicarea corespunzătoare a reglementărilor privind controlul și reducerea pierderilor de apă, prin încadrarea în procentul de 45% reglementat de Hotărârea nr. 3/2010 ADI Aqua Neamț, privind aprobarea Regulamentului serviciului de alimentare cu apă și canalizare.
– clarificarea situației debitelor transmise la oficiul juridic și pentru care nu se cunoaște dacă s-au întreprins demersuri pentru a întrerupe prescripția;
– clarificarea situației debitelor operatorilor economici radiați, și urmărirea dacă CJ Apa Serv a fost admisă la masa credală, şi în acest caz, urmărirea creanțelor în continuare.
– analizarea cheltuielilor cu premiile acordate care nu au o prevedere explicită în contractul colectiv de muncă și mai mult, care nu au ținut cont de participarea efectivă la procesul de negociere precum și dispunerea de măsuri în consecință.
Analizarea riscurilor, identificarea și exercitarea controalelor interne necesare pentru preîntâmpinarea producerii unor astfel de situații.
– implementarea formelor de control intern asupra tuturor operațiunilor economice, inclusiv asupra legalității cheltuielilor aferente acţiunilor de executare silită asupra creanţelor bugetului companiei.
– stabilirea întinderii prejudiciului şi recuperarea acestuia, generat de lipsa în gestiune și de bunurile deteriorate, descompletate.
Valorificarea rezultatelor inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, în acord strict cu prevederile legale în vigoare.
Implementarea formelor de control intern asupra tuturor operațiunilor economice, inclusiv asupra legalității achiziționării de imobile.
– stabilirea întinderii prejudiciului şi recuperarea acestuia, in situația în care suma achitată de CJ Apa Serv SA de 586.076,76 lei a fost recuperată din executarea scrisorii de garanție bancară a consultantului Safege, în funcție de evoluția dosarului 591/103/2016 în instanță cu Safege, în care este inclusă suma menționată.
Analizarea riscurilor, identificarea și exercitarea controalelor interne necesare pentru preîntâmpinarea producerii unor astfel de situații.
– stabilirea întinderii prejudiciului şi recuperarea acestuia, în cazul creanțelor prescrise aflate in activul bilanțier al societății.
Analizarea riscurilor, identificarea și exercitarea controalelor interne necesare pentru preîntâmpinarea producerii unor astfel de situații.
– stabilirea întinderii prejudiciului și recuperarea acestuia.
Analizarea riscurilor, identificarea și exercitarea controalelor interne necesare pentru preîntâmpinarea producerii unor astfel de situații.
– stabilirea întinderii prejudiciului și recuperarea acestuia, în cazul indemnizațiilor plătite în mod nejustificat;
Stabilirea unei grile salariale de acordare a salariilor care să cuprindă modul de reglementare a salariilor de bază, sporurilor, a altor drepturi de natura salarială;
Analizarea riscurilor, identificarea și exercitarea controalelor interne necesare pentru preîntâmpinarea producerii unor astfel de situații.