










În perioada 24.09-04.10.2024, Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ a desfăşurat Campania Naţională pentru verificarea respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă de către agenţii de muncă temporară şi de către utilizatorii salariaţilor temporari.
Au fost verificaţi șase agenţi de muncă temporară şi doi utilizatori ai salariaţilor temporari. Cu ocazia controalelor au fost aplicate trei sancțiuni contravenționale, din care două amenzi în cuantum de 5.300 lei și un avertisment contravențional.
Deficienţele constatate de inspectorii de muncă au fost următoarele:
- dosarele de personal ale salariaților erau incomplete;
- angajatorul nu a adus la cunoștința salariaților conținutul regulamentului intern;
- angajatorul nu a informat salariații cu privire la periodicitatea plății salariului la care aceștia au dreptul și metoda de plată;
- nu era respectat termenul de transmitere a datelor în registrul general de evidență a salariaților;
- angajatorul nu a respectat obligația legală de a stabili, prin act adițional, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru salariați;
- nu erau respectate prevederile legale referitoare la completarea registrului general de evidență a salariaților în cazul detașării transnaționale.