Joi, 31 octombrie, la sediul APAVITAL din municipiul Roman a avut loc o conferință de presă prilejuită de împlinirea a 100 de zile de la preluarea serviciului de furnizare de apă și canalizare.
Conferința de presă a fost susținută de conducerea APAVITAL alături de Leonard Achiriloaei, fostul primar al Municipiului Roman și Laurențiu Leoreanu, primarul Municipiului Roman.
Cel mai important aspect scos în evidență în cadrul întâlnirii a fost că la 100 de zile de la preluarea contractului de furnizare de apă și canalizare, romașcanii au apă nonstop la robinete.
„Zilele acestea s-au împlinit 100 de zile de la începerea activității APAVITAL în municipiul Roman. O perioadă complicată, dar și interesantă și plină de provocări. Iar rezultatele n-au întârziat să apară, cel mai important dintre toate fiind că de câteva zile curge apa nonstop la robinetele romașcanilor.
100 DE ZILE DE MUNCĂ ȘI DE PERFORMANȚE OPERAȚIONALE
După preluarea activității de operare a serviciilor publice de apă și de canalizare din mun. Roman, APAVITAL a demarat activități de evaluare a sistemului de alimentare cu apă și de canalizare, simultan cu realizarea unor intervenții semnificative pentru reabilitarea componentelor sistemului la care se înregistrau avarii frecvente. În primele trei săptămâni de la începerea activității au fost detașate în mun. Roman numeroase resurse umane și materiale (utilaje, scule, piese de schimb, conducte) și s-au remediat toate avariile vizibile. La sfârșitul acestor trei săptămâni s-a reușit extinderea programului de furnizare a apei la intervalul orar 5-23. După remedierea avariilor vizibile, s-a trecut la identificarea defectelor ascunse, în cazul cărora apa nu mai iese la suprafață, ci se infiltrează în pământ. Pentru aceasta au fost montați 150 de senzori de zgomot, iar în baza informațiilor furnizate de aceștia s-au remediat un număr important de avarii subterane.
Simultan s-au efectuat lucrări de întreținere și înlocuire a pompelor și componentelor defecte din fronturile de captare Pildești și Simionești, au fost decolmatate și deznisipate o bună parte din puțurilor din cele două captări, ceea ce a avut ca efect creșterea volumului de apă trimis spre bazinele de înmagazinare din mun. Roman. De asemenea, în vederea suplimentării debitului de apă furnizat către utilizatorii din mun. Roman a fost realizată înlocuirea vechii conducte de alimentare a mun. Roman (de la Timișești, pe traseul de la turnul de apă de la Săbăoani) cu o conductă nouă de PEHD de 315 mm, pe o lungime de 680 de metri.
Ca efect al acestui mix de măsuri s-a reușit creșterea programului de furnizare a apei, mai întâi în intervalul 5-24 și, de câteva zile, în regim continuu, eventual cu reducerea parțială a presiunii pe timpul nopții, ceea ce înseamnă că, practic, astăzi, 31 octombrie 2024 la robinetele tuturor romașcanilor apa deja curge la orice oră din zi și din noapte.
Cantitativ, între 16 iulie 2024 și 30 octombrie 2024 s-au identificat și remediat 152 de avarii, dintre care 117 intervenții au fost realizate la pierderile de pe conducte, iar 35 la branșamente. Pe lângă remedierea avariilor la rețelele de distribuție a apei, s-au realizat numeroase intervenții și lucrări la rețelele de canalizare (386), la stațiile de pompare a apelor uzate (194), precum și la căminele de apometru (114). Date fiind tehnologiile avansate utilizate de APAVITAL la remedierea avariilor, marea majoritate a intervențiilor la rețeaua de distribuție a apei au fost realizate în presiune, fără sistarea furnizării apei, utilizatorii nefiind afectați de desfășurarea lucrărilor.
Un element esențial al practicii APAVITAL privește automatizarea și informatizarea intensivă a activităților specifice serviciilor de alimentare cu apă potabilă și de canalizare și epurare a apelor uzate. Astfel, au fost montate dispozitivele necesare pentru integrarea în sistemul SCADA al APAVITAL în plecările de la fronturile de captare Pildești și Simionești, în intrările și ieșirile stațiilor de repompare, la intrarea în stația de epurare etc.. Astăzi toți membrii managementului companiei au acces aproape instantaneu la datele și informațiile necesare privind parametrii de funcționare a componentelor acestor sisteme complexe, astfel încât orice disfuncțiune poate fi identificată și gestionată cu maximă promptitudine.
CONTRACTAREA SERVICIILOR ȘI RELAȚIILE CU CLIENȚII
După preluarea activității de operare a serviciilor publice de apă și de canalizare din municipiul Roman de către APAVITAL a urmat o perioadă de activitate intensă pentru contractarea serviciilor cu persoanele fizice individuale, cu asociațiile de proprietari și cu persoanele juridice. În prima lună s-au încheiat contractele de furnizare cu toate asociațiile de proprietari, astfel încât să nu apară sincope în activitatea de facturare. De regulă orice solicitare de încheiere de contractate din partea romașcanilor, indiferent că vorbim de persoane fizice ori juridice, a fost rezolvată în aceeași zi ori cel mult în ziua următoare. La 30 octombrie 2024, din 5.883 locuri de consum sunt încheiate deja contractele pentru 5.456 de locuri de consum, mai rămânând să fie încheiate contractele pentru aprox. 440 de locuri de consum, din care aprox. 400 sunt utilizatori casnici, iar restul persoane juridice. De asemenea, s-au furnizat și se furnizează clarificări, detalii și răspunsuri la sesizările celor care au nelămuriri, persoane fizice ori juridice.
APAVITAL manifestă maximă transparența și deschidere către utilizatorii serviciilor noastre din mun. Roman și din întreaga arie de operare. Prin intermediul site-ului apavital.ro și al paginii de Facebook toți cei interesați sunt informați prompt cu privire la problemele și situațiile care perturbă furnizarea serviciilor, indiferent că este vorba de avarii ori de întreruperi planificate. Utilizatorii titulari de contracte își pot deschide conturi pe site-ul APAVITAL ori în aplicația MY APAVITAL, din care își pot gestiona relația cu compania noastră. De asemenea, lunar sunt publicate rezultatele analizelor apei livrate la robinetele clienților noștri, asigurarea calității acesteia fiind prima noastră grijă.
MUNICIPIUL ROMAN, POL DE DEZVOLTARE REGIONALĂ
Cheltuielile și investițiile realizate de APAVITAL au avut rolul consolidării situației operaționale și comerciale, al diminuării pierderilor și al diversificării surselor de apă din care este alimentat mun. Roman. Toate aceste eforturi au ca efect imediat în principal asigurarea cu apă de bună calitate și în regim de continuitate, atât pentru locuitorii, cât și pentru consumatorii industriali și din sectorul serviciilor de pe raza municipiului Roman, care, astfel, își pot desfășura activitatea în bune condiții și pot lua în calcul extinderea și diversificarea activității lor. Prin venirea APAVITAL la Roman, municipiul dintre Moldova și Siret a devenit astăzi un oraș mai ofertant, inclusiv pentru implementarea de noi investiții. APAVITAL vine în întâmpinarea tuturor ca un partener dedicat, care pune la dispoziția comunității resurse umane, logistice, tehnologice și financiare, pentru sprijinirea dezvoltării Romanului și a zonei limitrofe, mai ales în contextul avansării lucrărilor la autostrăzile A7 și A8.
Prin această abordare, APAVITAL își asumă inclusiv misiunea și rolul de partener al administrației publice locale și al mediului de afaceri în procesul de dezvoltare a Romanului, prin asigurarea accesului la apă și la canalizare în regim de continuitate, precum și prin contribuția economico-financiară, investițională și tehnologică la transformarea municipiului și a zonei sale metropolitane într-un pol industrial și de dezvoltare economică, asumându-și rolul de partener pentru obiectivul creșterii calității vieții locuitorilor, în perspectiva următorilor ani. Și noi, și romașcanii avem toate motivele să fim optimiști”, precizează dr. ing. Mihail DORUȘ, director general APAVITAL S.A.
Urmăriți conferința de presă: