Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) precizează că astăzi, după verificarea lucrărilor pe cele trei loturi ale acestei autostrăzi A7, se poate spune că progresul fizic în șantier dar și în mai multe puncte cheie îi oferă certitudinea că „anul viitor se va circula pe toți cei 77,38 km ai Autostrăzii Bacău – Pașcani.
Constructorul lucrează acum pe întregul șantier cu peste 600 de muncitori și mai mult de 330 de utilaje.
A crescut și mobilizarea la nodul turbion, construit pe lotul 3 (Mircești – Pașcani), care va face legătura dintre A7 și A8.
Acest nod, unic până acum în România, are un diametru de aproape 2 km și o lungime însumată a bretelelor de acces de aproximativ 15 km.
Construcția Autostrăzii Bacău – Pașcani este finanțată prin PNRR și are o valoare totală de 4,66 miliarde de lei (fără TVA).”
Și pe lotul 2 (Trifești – Gherăești) al Autostrăzii Bacău – Pașcani lucrările evoluează bine!
Pe cei 18,9 km ai acestui lot din Autostrada Moldovei A7 constructorul român (Spedition UMB) a ajuns la un stadiu fizic de 27%.
Cu un progres de 35% și la nodul rutier de la Cordun lucrările sunt mai avansate față de media acestui lot.
Cu o valoare de 1,27 miliarde de lei (fără TVA) și lotul 2 (Trifești-Gherăești) trebuie finalizat anul viitor (2025).
Progresul fizic este de 27% între Săucești și Trifești, pe lotul 1 al Autostrăzii Bacău – Pașcani (secțiune a A7)!
Constructorul (Spedition UMB) este bine mobilizat în șantier, iar în zona nodului rutier de la Săucești, unde lucrările sunt mai avansate, a ajuns la 35%. Acest lot, cu o lungime de 30,3 km, are termen contractual de finalizare anul 2025.
Valoarea construcției, finanțate prin PNRR, este de 1,63 miliarde de lei (fără TVA).