



Prin Hotărarea Consiliului Local Roman nr. 220 din 27.09.2018 s-a aprobat Regulamentul privind regimul juridic, întreținerea și exploatarea locurilor de parcare de pe raza municipiului Roman, precum și programul de funcționare al parcărilor cu plată de pe raza municipiului Roman.
Prin același act administrativ, cu modificările și completările ulterioare, au fost reglementate taxele și tarifele privind exploatarea parcărilor de pe raza Municipiului Roman.
În vederea asigurării utilizării eficiente a parcărilor publice și de reședință de pe raza Municipiului Roman, ținând cont și de creșterea numărului vehiculelor, parcarea devenind o problemă pentru majoritatea participanților la trafic, se propune modificarea procedurii de atribuire a locurilor de parcare de reședință.
Propunerea va fi discutată în ședința CL Roman de joi, 28 ianuarie.
Astfel, se propune ca „pentru instituțiile, societățile comerciale sau persoanele fizice desemnate de acestea, care desfășoară temporar activități pe raza municipiului Roman în colaborare cu Administrația Publică locală, având în vedere că sunt obligate să lucreze contratimp, cu deplasări în mai multe locații, să se poată emite abonamente gratuite temporare pentru utilizarea parcărilor publice cu plată pe raza municipiului Roman, în baza unei cereri aprobate de Primarul Municipiului Roman.
Aceste abonamente vor fi emise de către Serviciul Administrare Parcări și Semnalizare Rutieră, în urma aprobării cererii solicitantului de către primarul municipiului Roman și vor avea inscripționate numele utilizatorului (instituție, persoană juridică, persoană fizică desemnată de acestea), numărul de înmatriculare al autovehiculului, perioada de valabilitate și termenul “Temporar” .
O altă modificare propusă este:
„În cazul în care, după epuizarea primei etape a procedurii, respectiv ulterior datei primei licitaţii, nu se ocupă toate locurile de parcare de reşedinţă din zona respectivă, în scopul optimizării exploatării spaţiului, se pot contracta şi mai multe locuri pentru acelaşi apartament, utilizându-se aceeaşi procedură privind depunerea documentaţiilor, cu următoarea licitaţie la interval de 15 zile lucrătoare după data primei licitaţii, continuându-se astfel, în etape, până la completarea locurilor.”