A+ A A-

CAPCANELE COMERȚULUI ONLINE!

CAPCANELE COMERȚULUI ONLINE!

 

poza deschidere stire capcanele comertului onlineAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor- ANPC impreuna cu Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania- APC Romania a organizat seminarul Capcanele Comertului Online, parte a Campaniei nationale de informare si educare a tinerilor consumatori.

Comertul online reprezinta procesul de cumparare, vanzare sau schimb de produse, servicii sau informatii prin intermediul retelelor de calculatoare si a Internetului.

Consumatorii trebuie sa fie foarte atenti sa primeasca, conform obligatiilor pe care le au comerciantii, cel putin urmatoarele informatii inainte de a incheia un contract online:

•  principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor;

•  datele profesionistului;

•  pretul produselor si serviciilor;

•  perioada de valabilitate a ofertei sau a preturilor;

•  costul de utilizare a mijloacelor de comunicatie la distanta

•  modalitatile de plata, livrare, executare;

•  procedura profesionistului de solutionare a reclamatiilor;

•  termenul de retragere si formularul tipizat de retragere;

•  existenta unei garantii legale;

•  durata contractului.poza interior stire capcanele comertului online

„Un alt aspect, la fel de important, il reprezinta dreptul de retragere care presupune renuntarea consumatorului la contractul incheiat online, deci la produsul sau serviciul comandat si livrat, fara penaliatți si fara invocarea vreunui motiv in termen de 14 zile de la incheierea contractului”, a declarat Costel Stanciu, Presedinte APC Romania.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a primit, de la inceputul anului 2014 pana in prezent, 3.168 reclamatii, iar sanctiunile aplicate au fost in valoare de 467.500 lei. Cele mai reclamate aspecte au fost urmatoarele:

- comportament incorect in relatia cu consumatorii: nerespectare conditii prescrise/declarate;

- depasire termene de remediere;

- depasire termen rambursare;

- depasire termen livrare produs;

- lipsa declaratie de conformitate la terminalele de comunicare electronice;

- afisare incorecta preturi/preturi gresite;

- calitate necorespunzatoare produse achizitionate;

- suplimente alimentare necorespunzatoare (fara efect);

- aparat tantari-fara efect;

- lipsa instructiuni de utilizare dispozitiv de filtrare apa;

- nu a fost facuta comanda, dar s-a primit somatie de plata;

- saltea nerecomandata medical pentru bolnav;

- laptop carcasa deteriorata;

- produse defecte in garantie ( televizoare si laptop-uri);

- refuz  restituire contravaloare, in cazul  returnarii produselor la furnizor;

- neonorare comanda confirmata prin mesaj pe e-mai;,

- livrare produse diferite de cele comandate;

- neacceptare voucher.

”Educarea consumatorilor, in mod special a tinerilor, reprezinta o componenta esentiala a politicii ANPC. Comertul online este un segment de piata extrem de atragator pentru tineri, astfel ca ne orietam spre informarea si educarea acestora in asa fel incat in momentul in care decid sa faca achizitii de pe internet sa isi cunoasca toate drepturile si sa poata sa faca astfel de achizitii fara sa le fie afectate interesele economice”, sustine presedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.

Informațiile aparțin Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Copyright © 2013-2017 Pleiade 2012 Roman. Toate drepturile rezervate. Orice reproducere parțială sau integrală a conținutului acestui site se pedepsește conform legilor în vigoare.