A+ A A-

PARTICIPAȚI LA CAMPANIA „FII UN PACIENT ACTIV”!

PARTICIPAȚI LA CAMPANIA „FII UN PACIENT ACTIV”!

 

poza deschidere stire participati la campania fii pacient activAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor impreuna cu Asociatia pentru Protectia Consumatorilor  au lansat  Campania “Fii un pacient activ !”, campanie care-si  propune sa informeze si promoveze drepturile pacientilor, atat catre beneficiarii serviciilor medicale, cat si catre personalul medical.

In anul 2014, la  ANPC s-au inregistrat pentru sectorul de piata Sanatate 263 de reclamatii, iar pentru segmentul de piata servicii medicale  un numar de 96 reclamatii, o pondere majora facand referire la lipsa informatiilor sau a informatiilor incomplete sau vagi.

Pe de alta parte, in urma controalelor tematice la nivel national pentru verificarea suplimentelor alimentare si cele pentru respectarea preverilor legale cu privire la respectarea drepturilor consumatorilor in farmacii, Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor a constatat numeroase incalcari ale dreptului la informare a consumatorilor.poza interior stire participati la campania fii pacient activ

Informarea consumatorilor, deci si a pacientilor reprezinta unul din punctele centrale ale activitatii ANPC si APC. Conform  raportului  “Puterea pacientilor europeni” publicat in 2012 la Bruxelles, Romania se afla pe locul 30 din cele cele 50 tari europene atunci cand vorbim de informarea pacientilor.

ANPC si APC Romania au lansat  pagina de web: www.pacientactiv.ro,  precum si o brosura tiparita in care sunt mentionate principalele drepturi ale pacientilor, dintre care amintim:

- Dreptul de a fi in informat asupra serviciilor medicale disponibile, precum si a modului de a le utiliza

- Dreptul de a fi informati asupra identitatii si statutului professional al furnizorilor de servicii de sanatate

- Dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor care trebuie respectate pe durata spitalizarii

- Dreptul de a fi informat asupra starii tale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei procedure, a alternativelor existente la procedurile propuse, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic

- Dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala

- Dreptul de a solicita si a primi, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii.

Informațiile aparțin Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Copyright © 2013-2017 Pleiade 2012 Roman. Toate drepturile rezervate. Orice reproducere parțială sau integrală a conținutului acestui site se pedepsește conform legilor în vigoare.